De eerste weken - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Eileen Spaans - WaarBenJij.nu De eerste weken - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Eileen Spaans - WaarBenJij.nu

De eerste weken

Blijf op de hoogte en volg Eileen

10 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Goeeed, eindelijk een teken van leven! Ik schrijf deze blog vanuit de bibliotheek van de school, want we hebben helaas nog steeds geen wifi in het huisje. Dit leg ik verder in het verhaal allemaal uit, want we beginnen bij het begin :)

6 februari 2015, ik heb zolang afgeteld tot deze datum en eindelijk was het zover, op naar Schiphol en off to port Alfred. De vluchten waren allemaal goed gegaan en eigenlijk best wel relaxt, de eerste 2 vliegtuigen waren niet vol dus stoeltje naar achter, denkentje en lekker slapen. vervolgens na alle vluchten kwamen we aan in Port Elizabeth, daar hadden we een pick up, want het is nog 2 uurtjes rijden naar school.
Deze pick up was heel bijzonder, wij zaten in het busje waar ook de koffers allemaal achterin moesten in een bak wat aan het busje vast zat, vervolgens werden de koffers vasgtemaakt met een sort plastic vuilniszak folie en wat riemen. We zijn onderweg 7 keer gestopt om de bijna vallende koffers weer terug te doen in de bak en de rit heeft iets langer geduurd; welcome to Africa kregen we te horen.

Eindelijk waren we er, het is hier zo prachtig en zoals de meeste al weten kregen we een prachtig 6 persoonshuisje aan het strand. Het enige piepkleine nadeel is dat de weg naar school bergopwaarts is, dus als ik in Juli terugben heb ik prachtige gespierde benen :D

de aankomst was allemaal chaos maar we zijn in zuid-afrika dus het maakte ons allemaal niet uit!

Verder hebben we in het weekend het huisje ingericht en zijn we op verkenningstocht geweest op het strand en de omgeving, het is prachtig! We zitten aan de rivier en we zitten op een berg.

maandag kregen we te horen dat er een mix-up geweest is met de huisjes want ze hadden 6 jongens en 8 meiden. Het is hier ' verboden' om jongens en meisjes in 1 huis te hebben omdat ze gebruik moeten maken van dezelfde douche. Na heeeel veeel overleg is er besloten dat de we gaan verhuizen en dezelfde avond zijn we 3 huisje opgeschoven. Opnieuw uitgepakt en ook dit huisje is prima!

Verder zit ik nu midden in de introweek en heb net mijn eerste introles gehad. De minor is geweldig! Ik zit in een groepje met 2 jongens en wij hebben 2 projecten toegwezen gekregen in de townships. We gaan met alle studenten van deze minor de mensen in de townships (sloppenwijken) helpen een beter bestaan op te bouwen. 1 business project, een man die zijn leerbedrijfje wil uitbreiden en een website wil en een business plan. hi jverkoopt leren schoenen, armbandjes en riemen en drums. Ook wil hij drumworkshops geven aan kleine kinderen van de townships

Het kleinere project; een vrouw die leraren wil opleiden zodat zij gehandicapte kinderen en volwassenen een dagbesteding te geven.

Ben er net van terug en de townships zijn niet beschrijven, de mensen, ook de locale 'rijkere' bevolking is heel vriendelijk en behulpzaam en sommige zijn echte charmeurs, maar ik geniet iedere minuut meer.

We willen met een groep dit weekend een weekendtrip maken met 9 meiden en 2 autos. Dan ga ik ook meer van de omgeving hier zien.

Het gaat heel goed met me, en ik mis jullie allemaal wel, maar Nederland nog totaaal niet, Ik houd jullie op de hoogte, en fotos zullen snel komen als de wifi werkt want; TIA ( this is Africa)

Liefs,

Eileen



  • 10 Februari 2015 - 11:46

    Henrietta Van De Weide:

    Wow! Klinkt allemaal wel geweldig! Ook wel interessante projecten dat jullie moeten doen. Heel veel succes vast. Ik kijk in ieder geval heel erg uit naar al jullie foto's :) Geniet ervan!!

  • 10 Februari 2015 - 14:44

    Michel Spaans:

    Gaaf hoor Eileen....geniet ervan...we hebben al foto's gezien en zijn jaloers xx

  • 10 Februari 2015 - 20:44

    Louise Boonstoppel :

    Klinkt goed! En Mooie projecten zeg. Geniet van elk moment!! Ik lees graag de verhalen X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eileen

Na meer dan 2 jaar gewacht te hebben is het eindelijk zover! 5 Maanden de minor entrepreneurship volgen in Zuid-Afrika. Dreams do come true.

Actief sinds 24 Jan. 2015
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 1658

Voorgaande reizen:

06 Februari 2015 - 25 Juli 2015

Living my dream

Landen bezocht: